Dolina Pięciu Stawów

Dolina Pięciu Stawów Do Palenicy Białczańskiej dostałem się samochodem który zostawiłem na parkingu. Następnie asfaltową drogą prowadzącą nad Morskie Oko doszedłem do Wodogrzmotów Mickiewicza. Tutaj skręciłem na znany mi już szlak prowadzący przez Dolinę Roztoki do Doliny Pięciu Stawów Polskich. Idąc doliną wzdłuż Potoku Roztoka po nie długim czasie dotarłem do miejsca gdzie można skręcić w lewo i czarnym szlakiem wspiąć się dosyć męczącą serpentyną do schroniska w Dolinie Pięciu Stawów lub pójść dalej prosto i dostać się do doliny szlakiem poprowadzonym obok Wielkiej Siklawy. Ze schroniska ruszyłem niebieskim szlakiem (jednym z najstarszych w Tatrach Wysokich) w kierunku Morskiego Oka. Po krótkim podejściu doszedłem pod Świstową Czubę. Jest stamtąd ładny widok na Dolinę Pięciu Stawów i w drugą stronę na Tatry Bielskie. Idąc dalej przez kocioł Świstówki, po małym podejściu doszedłem do Kępy (1683 m). Ujrzałem przed sobą piękny widok na Morskie Oko, Rysy oraz Mięguszowieckie Szczyty. Warto wybrać szlak przez Kępę właśnie dla tego widoku. Idąc dalej zboczem Opalonego Wierchu doszedłem w pewnym momencie do kilku metrowego łańcucha (łańcuch jest tylko ubezpieczeniem, a ten odcinek jest łatwy do przejścia). Po pokonaniu tego fragmentu, który nie sprawił mi żadnego problemu, po nie długim czasie dotarłem do asfaltowej drogi prowadzącej nad Morskie Oko. /więcej fotografii/

Strona główna W górę Szyndzielnia Słowacki Raj Anglia Bibione Wenecja Rzym Wadowice Jan Paweł II Tarnica Muzeum Nafty Chorwacja Brac Dubrownik Czarnogóra Jeziora Duszatyńskie Tokaj Połoninę Wetlińską Władysławowo Mazury Muzeum Marii Konopnickiej Zamek Łańcucie Zamek Krasiczynie Zamek Nidzicy Belianska jaskyňa Morskie Oko Czarny Staw Giewont Spływ Dunajcem Rezerwat Prządki Zamek Spiski Dolina Pięciu Stawów Jaskinia Slobody Jaskinia Lodowa Zamek Orawski Włochy - 1997